Rethymnon

2 augustus 2019 - Rethymnon, Griekenland

Na weer een dagje strand zijn we donderdag de tweede grote stad van Kreta gaan bekijken. Op donderdagochtend is er altijd Zigeunermarkt, dus met opnieuw goede moed vroeg in de ochtend vertrokken we met de hoop dit keer een wat grotere markt te treffen.

Gelukkig werden we dit keer niet teleurgesteld en vonden we de markt in het hartje van Rethymnon al snel. Veel kramen met het allerlekkerste fruit, kaas, olijven en wat al niet meer. Omdat we nog naar het fort willen, kopen we niet al te veel. Het is vandaag super warm en elke extra inspanning, zoals het dragen van tassen, is eigenlijk al te veel.

De binnenstad van Rethymnon bestaat uit allemaal hele smalle straatjes met heel veel souvenirswinkeltjes en sieradenwinkeltjes. Je zou hier uren in kunnen verdwalen. We zijn echte Hollanders, kijken heel veel, maar kopen niets.

Als we dan toch een beetje richting houden, komen we uiteindelijk bij het fort terecht. Weer een super leuk fort met een mooie vestigingsmuur en nog een paar authentieke ruimtes waarin prachtige kunst wordt geëxposeerd. Echt leuk om tussen de oude stenen zoveel mooie kunst te ervaren. Helaas mogen we niet overal fotograferen.

IMG_4892

IMG_4912

IMG_4913

IMG_4922

Rond een uur of 2 hebben we het wel gezien. We hebben het bloedheet en zijn moe van de zon. We besluiten in zo een heel smal straatje lekker uitgebreid te gaan lunchen. Het Griekse leven bevalt ons prima en we kiezen weer de lekkerste gerechten van de menukaart. Het is absoluut niet duur hier. Voor een kleine 40 euro eten en drinken we meer dan genoeg.

IMG_4938

Na nog een klein rondje langs de winkels in de stad rijden we op ons gemakje naar huis. We slaan nog even vlees en vis in voor de avondbbq. Want ook bij dit appartement zit een mooie stenen bbq. Na nog een uurtje lummelen bij het zwembad en op het strand steken we rond 8 uur de bbq aan en tegen 9 uur liggen de eerste scampi's op het vuur. De scampi's, de steak en de souvlaki smaken zoals in een Grieks restaurant, dus ook nu is het smikkelen.

IMG_4942

Zelfs als de reusachtige krekels ons terras opvliegen drukken zij niet onze pret. Alhoewel .... Ze zijn wel eng groot, maken een hoop lawaai en vertonen vooral onvoorspelbaar gedrag. Gelukkig is held Helen niet bang en zet zij de krekels een voor een over de balustrade. Binnen komen ze gelukkig niet en we gaan met een gerust hart in onze geairconditioneerde slaapkamers slapen. Welterusten.

1. Bep Henigë:
    2 augustus 2019
    We hebben weer genoten van je verhaal en de mooie foto's. Hier alles goed met veel regen! Dikke kussen!
  2. Annemieke:
    3 augustus 2019
    Rethymon is leuk he? Zijn wij paar jaar geleden ook geweest. Als je nog een keertje uit eten wilt. Wij aten heel lekker en gezellig in de Lemon Garden. Zit je onder de citroenbomen. 😋 XX veel plezier nog.