Verrast met lekkernij

5 augustus 2019 - Stalos, Griekenland

Na het ontbijt van gisterochtend en het inpakken van de laatste dingen gaan we nog even op ons gemakje een Freddo cappucino en espresso op het terras aan het strand drinken. Wat een heerlijk baaitje is dit, maar weer afwachten waar we morgen zitten 😊.

Rond 12 uur vertrekken we en een kleine anderhalf uur later komen we aan in een klein toeristisch dorpje net voorbij Chania, genaamd Stalos.

Ook het 3e appartement bevindt zich in een heel klein appartementencomplex. Het middelste appartement, ja zeg maar gerust villa is voor ons. Het is wederom prachtig. Met een eigen zwembad met bubbelbad, een tafeltennistafel en buitendouche is dit weer een juweeltje. Binnen zijn op de begane vloer twee ruime slaapkamers en boven is de woonkamer en keuken omringt met balkon. Overal zijn zitjes, we zouden elkaar zo kwijt raken 😊.

IMG_5050

Maar het allerleukste is dat we weer zo hartelijk worden ontvangen. We krijgen door een "mooie" griek een rondleiding. Hij heeft een uitgebreid welkomstpakket voor ons neergezet. Naast wijn en fruit een tiental lokale producten zoals honing, feta kaas, worst, geitensmeerkaas, kalkoenfilet, gewone kaas, koud water, brood enz.

IMG_5046

We hebben honger en vinden in de vriezer een soort pannenkoeken met geitenkaas. Volgens de beschrijving moeten we de "koeken" opwarmen in de pan. Als de koek lekker bruin is en de geitenkaas gesmolten, hoeft er alleen nog honing op. Evi ziet het wel zitten en gaat aan de slag en ze tovert inderdaad een ware lekkernij op tafel. We smikkelen!

IMG_5047

IMG_5048
We buiken even uit en gaan daarna op zoek naar een supermarkt om iets voor het avondmaal te vinden. Als we weer thuis zijn, gaan we lui aan het zwembad liggen en spelen we een eerste toernooitje tafeltennis. Ja Pap, ik kan het nog steeds, hoewel Helen wel een prima uitdager is en de meiden de slice en topspin slagen snel oppakken 😬. We voelen ons God in Frankrijk, oh nee Griekenland 😊.

1. Bep Henigë:
    6 augustus 2019
    Wat een boffers zijn jullie toch! Het ziet er weer geweldig uit! Liefs
  2. Sylvia Lamkin:
    7 augustus 2019
    Ik was even achter met de belevenissen maar ik ben weer helemaal bij, leve de WiFi!
    Zit er allemaal goed uit!
  3. Bep Henigë:
    7 augustus 2019
    Hallo Sas, even een berichtje dat we vandaag naar jullie huis zijn gegaan. We hebben de tuin water gegeven en de planten binnen. Ook even de poezen aangehaald. Alles goed verder. Liefs