Eerste kennismaking met Bali

28 juli 2019 - Bali, Griekenland

Vandaag verhuizen we van Avdou naar Bali. Gisteravond hebben we de koffers ingepakt, vanochtend nog de laatste dingen en na een uitgebreid ontbijtje verlaten we rond 11 uur ons eerste verblijfadresje. Wel een beetje met pijn in ons hart, want wat hebben we het hier heerlijk gehad.

Na nauwelijks 5 minuten onderweg stoppen we even. We willen nog even kijken bij het olijfolie-verkooppunt. Dat hier een hele fabriek achter zit, weten we dan nog niet. Zodra we blijken iets meer dan geïnteresseerd te zijn, biedt de jongen achter de kassa ons een rondleiding door de olijvenfabriek. Na een kwartiertje weten we hoe olijven worden geoogst, dat de olie vooral uit de pit wordt geperst en hoe het scheidingsproces tussen de olie en het restafval plaatsvindt. Echt leuk om te zien. Uiteraard mogen we proeven en kopen we een flesje 😊

20190728_105723

Na een klein anderhalf uur rijden komen we aan in Bali. Het appartement is nog niet klaar, dus worden we direct door gebracht naar het strand. We grissen nog net onze bikini's mee. Niet zo goed wetend wat ons te wachten staat. En vergeten dus spontaan het fototoestel.

Op het strand staat ons een warm welkom te wachten. We krijgen een klein privé terras aangewezen, alwaar we de rest van de dag mogen vertoeven. We worden verwend met wijn, niet-alcoholische cocktails voor de meiden en een bord vol met heerlijk fruit. Weer worden we volledig overvallen door de luxe waarvan we deze vakantie mogen genieten.

20190728_131615

20190728_131652

20190728_132206

20190728_132509

De rest van de middag blijven we lekker op onze 3 persoons loungebank en relax stoelen in de schaduw luieren. Af en toe duiken we de zee in om af te koelen. Laat de tweede week maar beginnen 😊.

1. Bep Henigë:
    28 juli 2019
    Ziet er niet slecht uit. Veel plezier weer!