Lake June

7 augustus 2018 - June Lake, Verenigde Staten

Camping Mammoth LakeNa een heerlijke koele nacht ontbijten we lekker uitgebreid aan de picknicktafel. Op elk campeerplekje staat altijd een picknicktafel en in de meeste gevallen is er ook een gelegenheid om een vuurtje te stoken of om kooltjes voor een barbecue aan te steken.

Vandaag gaan we naar Lake June. Een bergmeer. We zitten in een wintersportgebied, dat zien we vooral aan de bewegwijzering voor de sneeuwscooter.

Lake JuneHet bergmeer is echt een bergmeer. Steenkoud, maar wel lekker om heel even af te koelen. Het is ruim 30 graden dus we kunnen heerlijk zonnen. Met de camper op 100 meter afstand op het parkeerterrein beschikken we ook over heerlijk gekoelde drankjes, ijs en vers fruit. Een van ons viertjes loopt af en toe even heen en weer om ons te bevoorraden. Ideaal hoor.

Rond een uur of vier voelen we onze ruggen goed branden en besluiten we het dorpje nog even te verkennen. Het is een echt leuk dorpje waarin je met een klein beetje verbeelding de après ski tot leven ziet komen. Toch ook leuk om nog eens te doen 😊

Na een lekker ijsje gaan we terug naar de camping en steken de bbq aan. We hebben heerlijke steaks, mais en gepofte aardappelen op het menu staan. Lekkerrrr!