Lake Tahoe

9 augustus 2018 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

De Tahoe Valley camping is een echte toeristencamping met een zwembad, een volleybal- en tennisveld en een basketbalveldje mét basketballen. Hierop hebben we gister avond, na de warming-up van de meiden (zie de video) een potje basketbal met elkaar gespeeld. Lekker om even met elkaar te sporten.

Emerald BayVandaag gaan we naar het grote Tahoe meer. Het is heel toeristisch en nadat we eerst naar een mooi uitkijkpunt op Emerald bay zijn gereden is het vervolgens wel wat lastig om onze camper ergens te parkeren. Veel parkeerplaatsen zijn gesloten voor RV’s.

Door wat na te vragen weten we uiteindelijk toch een parkeerplekje niet al te ver van het “strand” te parkeren. Van een echt strand is geen sprake. Het meer loopt door tot aan het bos. En aan de bosrand kan je net zitten en wat zon opvangen. Het is wel Huttenbouwheerlijk rustgevend en Evi en ik hebben veel plezier in het bouwen van een hut. Helen maakt foto’s van de prachtige blauwe vogels die brutaalweg op ons plekje mee snoepen van de druiven en Lisa probeert 2 uurtjes lekker bij te bruinen. Maar rond een uur of 3 is de zon echt weg door de vele bomen en wandelen we weer terug naar de camper. We doen wat boodschapjes en rijden terug naar de camping.

De meiden plonsen in het zwembad en genieten verder van de zon. Helen en ik bekijken in alle informatie wat ons de volgende dagen te doen staat. Morgen begint het einde van onze vakantie en rijden we terug naar San Francisco. Daar verblijven we nog 1 nachtje op een camping. Zaterdag leveren we camper in en kunnen dan nog 1 dagje van San Francisco genieten. Want na de laatste nacht in een hotel, vliegen we zondagochtend dan echt naar huis. Door het tijdsverschil hopen we maandagochtend om 09:15 uur plaatselijke tijd op Schiphol te landen.

Maar dat is al ver vooruit denken. Morgen eerst maar eens op ons gemakje naar San Francisco rijden en genieten wat voor moois ons dat nog brengt.