Naar Mammoth Lakes

6 augustus 2018 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

We staan, ondanks de late avond, vroeg op want de rit naar Mammoth Lake is lang. Bijna 400 Miles en een kleine 6 uur rijden.

Death ValleyHet is ongelooflijk hoeveel verschillende landschappen we al hebben gezien en ook vandaag weer zien. Vanuit het bruisende Las Vegas met zijn files en toeterende auto’s rijden we binnen een half uur het niemandsland in. We zien geen mensen, geen beesten, geen bomen. Alleen maar steen, zand en wat grasachtige pluimen. En toch is het bijzonder.

Zeker omdat na de laatste berg of heuvel ineens het landschap kan zijn veranderd en we wel groene weides zien met runderen en echte Amerikaanse dorpjes met een grote supermarkt en een tankstation (altijd handig met een camper). In die dorpen staat op elke hoek van de straat wel een held vereerd die iets goeds voor de gemeenschap heeft gedaan.

Death ValleyRond het middaguur draaien we de Highway door Death Valley op. Het kan hier heel heet worden tegen de 50 graden, maar gelukkig valt het met de 38 graden die we nu meten erg mee. Het is een bochtige weg door heuvels met rotsen en stenen zonder enige vorm van vegetatie. Of we het mooi vinden is daaraan toe. Het is wel bijzonder.

Rond 4 uur zijn we op onze volgende camping bij Mammoth Lake. We krijgen een prima plekje aangewezen en kunnen weer een mooi vuurtje stoken.  De temperatuur is hier een heel stuk lager omdat we in de bergen zitten. Dat is na alle hitte best aangenaam. Bij het kampvuur lezen we (met trui aan) allemaal lekker een boek of kijken een filmpje en komen tot rust na de toch wel intensieve dagen. Ook dat is wel eens nodig.

Inmiddels hebben we van Jan Doets onze reisorganisatie bericht ontvangen dat we definitief niet kunnen afreizen naar onze volgende bestemming het Yosemite National Parc. De branden zijn zodanig dat alle toegangswegen zijn afgesloten. Jan Doets heeft een nieuwe camping geboekt bij het Tahoe Lake. Uiteraard is het jammer dat we het Yosemite Parc niet kunnen bezoeken, naar veiligheid staat voorop. We zullen het ook best naar ons zin krijgen bij Tahoe.

Maar morgen gaan we eerst nog naar een ander Lake. Het June Lake, een bergmeer. Daar gaan we lekker zonnen en zwemmen. Even een rustdagje tussen door.

1. Annemieke:
    8 augustus 2018
    Klinkt fantastisch allemaal. Gelukkig kunnen jullie de bosbranden uit de weg gaan. Schijnt heel erg te zijn. Veel plezier nog.