Grot van Zeus

23 juli 2019 - Potamos, Griekenland

Na onze "landdag" gaan we vandaag voor het eerst Kreta eens bekijken. We hebben van Eileen het advies gekregen om het hoogplateau te gaan bekijken. Bij het hoogplateau is ook de grot van Zeus te bezichtigen alwaar hij zijn Europa naar binnen leidde om ondeugende dingen te doen met als resultaat in ieder geval zijn dochters Athene en Aphrodite.

Het is een klein uurtje rijden met onderweg een hoop bezienswaardigheden. We zien molens, een Byzantijns klooster, geiten en komen uit eindelijk bij de grot uit.

IMG_4536

IMG_4549

IMG_4551

IMG_4556

Het is wel een echt toeristische attractie. Dus helemaal alleen lopen we de weg niet omhoog. De grot is leuk om gezien te hebben met een aantal fraaie stalactieten en stalagmieten. Het is er wel behoorlijk fris, dus je kan serieus vraagtekens zetten bij de keuze van Zeus om Europa juist hierheen te brengen.

IMG_4559

IMG_4567

Na de grot besluiten we met de auto naar beneden af te dalen en de rest van de dag op het strand van Potamos door te brengen. De golven zijn hoog en het water aangenaam, dus we hebben naast zonplezier ook veel zwemplezier.

IMG_4578(1)

IMG_4584

Als een van de laatsten verlaten we het strand. We hebben een topdagje achter de rug.