Plezier in Kastelli en Mochos

25 juli 2019 - Mochos, Griekenland

Woensdagochtend is marktdag. Zo ook in Kastelli, een piepklein dorpje op 20 minuten rijden van Avdou.

We willen vroeg vertrekken, want marktjes staan er uiteraard niet de hele dag. Maar ja, je weet hoe dat met meiden gaat. Uiteindelijk zijn we pas rond 11 uur op de plaats van bestemming. 😊

Het piepkleine dorpje heeft ook een piepklein marktje. Er staan wat Groente&Fruitstalletjes, een viskraampje en wat kraampjes met kleding en schoenen. Niet geheel onze smaak 😊.

We slaan wel lekker in bij de kraampjes met groente en fruit. Voor slechts 5 euro kopen we een meloen, nectarines, perziken, kersen, een ui, tomaten, puntpaprika's en een courgettes van 20 cent.

Op de terugweg naar de zon en ons zwembad rijden we langs nog kleinere dorpjes, maar met hele mooie kerkjes.

IMG_4616

IMG_4595

Na een paar uurtjes in de zon, lekker lezen en een spelletje doen, kleden we ons om voor onze Griekse avond. In Mochos is het elke woensdagavond feest. We weten een goed plekje te bemachtigen op een van de terrassen, waarvandaan we het spektakel goed kunnen aanschouwen. We eten gyros, tzaziki, Griekse salade en drinken bier, wijn en raki. De meiden dansen met de Griekse heren mee. Al met al dus een hele leuke avond! 😊

IMG_4635

IMG_4618

20190724_222919

Bekijk via de pagina video's ook de filmpjes van de dansers en via de pagina foto's meer foto's van de Griekse avond.

1. Bep Henigë:
    25 juli 2019
    Dat was weer genieten vandaag. Liefs