Het interieur van de camper

26 juli 2018 - Lake Havasu, Verenigde Staten

En dan hier het beloofde blog over het interieur van onze RV. Samen met Evi hebben we het een en ander zo goed mogelijk in beeld proberen te brengen.

De cockpitZo hebben we daar allereerst de cockpit, waar Helen en ik om beurten achter het stuur plaatsnemen. Het zijn veel kilometers die we moeten rijden, dus het is fijn dat de stoelen prima zijn. Inmiddels zijn we ook aan de handautomaat en de voetparkeerrem gewend, dus het rijden gaat steeds meer ontspannen. Wel is het navigeren nog een dingetje. Gelukkig hebben we gewoon 4G op onze telefoons en vinden we via Google Maps elke keer weer de goede weg.

De eettafelDan hebben we de huiskamertafel. Tijdens de rit zit Evi hier het meest. Door het grote raam kan ze lekker naar buiten kijken en als het niet al te stoffig is, zet ze het raam open en hangt een beetje naar buiten, terwijl ze volop meezingt met de muziek via haar oordopjes. Amerikanen vinden dit leuk en zwaaien geregeld.

Tegenover de huiskamertafel staat een grote draaibare fauteuil, waar Lisa of ik tijdens de rit veel in plaatsnemen. Heerlijk om in te dutten en met een prima uitzicht via het grote raam.

De keukenAls we dan een beetje naar rechts met de camera gaan, komen we bij het keukentje. Lekker ruim met een fijn 3 pits gasfornuis en een grote gootsteen. We hebben een 5 liter boiler aan boord, dus altijd lekker warmwater om te douchen en af te wassen. Ook hebben we een grote koelkast met een vriezer. In de kastjes rondom de keuken rammelen tijdens de rit de borden, glazen en het bestek. Inmiddels hebben we geleerd er handdoeken tussen te leggen, zodat we niet knetter worden van de herrie.

In het lekkere bed brengen Helen en ik slapend de nacht door. We hebben wel wat last gehad van de jetlag, maar inmiddels is dat over. Zeker ook omdat de dagen gewoon lang en vermoeiend zijn en we als een blok in slaap vallen.

De badkamerNaast de slaapkamer is het toilet met de douche. Door de boiler kunnen we hier prima elke dag in douchen, ondanks dat er op elke camping ook gewoon toiletgebouwen zijn. Wel zie je dat Amerikanen hier minder mee hebben, de meeste douchen immers in hun eigen campers. Het is wel schoon, maar redelijk basic.

De meiden slapen tenslotte boven de cockpit. Met een klein laddertje klimmen ze in het bed dat zo groot is dat bij hun voeten nog een grote tv staat. Die kunnen we gebruiken, maar we kijken liever op onze iPads.

Voor buiten hebben we de beschikking over 4 kampeerstoeltjes met een grote tafel, maar die gebruiken we nog weinig omdat bij elke plek tot nu toe ook picknicktafel stond. Wel gebruiken we het grote zonnescherm voor de zon.

1. Annemieke:
    29 juli 2018
    Mooie camper. Lekker ruim ook. Eef kan zo als fotomodel op de website van het reisbureau😂
  2. Bep Henigë:
    29 juli 2018