Ons nieuwe huis

22 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Om half zeven staan we naast ons bed en een uurtje later checken we uit. We gaan op weg naar onze camper. Met de BART (de metro) rijden we richting San Leandro, waar we met behulp van een transferbusje bij de camperverhuurder terecht komen.

De camperWe zijn een ietsiepietsie zenuwachtig. Want allebei hebben we nog nooit in zo een groot ding gereden. Dus vooraf bespreken we de voorbereidingen, jij luistert, ik noteer, de een leest mee en de ander vraagt. Maar uiteraard loopt het heel anders. Op het moment van aankomst zijn er al 5 andere Nederlandse gezinnen die die dag ook met de camper vertrekken. Van ieder gezin mag maar één gezinslid de gezamenlijke uitleg volgen, een ander gezinslid moet de paperassen in orde maken.

Helen stapt de camper met uiteraard alleen maar mannen in en ik sluit mij aan bij de dames voor de administratieve afhandeling. De meiden ondersteunen mij en Lisa neemt alle contracten en verzekeringen in het Engels goed met mij door. Heerlijk zulke grote meiden.

Na een half uurtje zit zowel de uitleg voor Helen als mijn klusje erop. We mogen de camper in. Het doet ons ontzettend denken aan de check-in met een zeilboot. Alleen een stuk koeler 😀. We ruimen voor een deel de camper al in en als er ruimte genoeg op de parkeerplaats is, vertrekken we zo voorzichtig mogelijk. De camper heeft een automaat door middel van een handel aan het stuur. Dat is even wennen, maar gaat al snel goed. We bereiken onze eerste tussenstop, de Supermarkt!, zonder brokken.

Supermarkt SafewayWe kopen de supermarkt half leeg met veel gezonde, maar ook met echt Amerikaanse ongezonde spullen en omdat we ook een vriezertje in de camper hebben, kopen we ook lekker wat ijsjes.

Ons nieuwe huisRond het middaguur gaan we dan echt op pad met ons nieuwe huis. Het eerste uurtje is wennen, maar met behulp van onze telefoons, het navigatiesysteem en de landkaart vinden we uiteindelijk de Highway 1. Een prachtige route langs de kust.

Surfers bij Santa CruzWe lunchen met de camper aan het strand en parkeren in de namiddag de camper op een parkeerplaats bij Santa Cruz, het mekka voor de enthousiaste surfer. Daar lopen we wat rond en bekijken de surfers die op de hoge golven terug naar het strand surfen.

Vervolgens gaan we op weg naar de camping. Die ligt dicht bij de snelweg en hebben we dan ook al snel gevonden. De receptie is echter al enige tijd gesloten ... oeps ... maar gelukkig is er een envelop met onze naam op het bord geprikt. En jawel ... er is ook een plekje voor ons gereserveerd.

Het stoptekenDe eerste proeve van bekwaamheid vindt plaats. Achteruit een parkeerplekkie op parkeren. Het duurt even, maar we zijn zeker niet ontevreden van ons resultaat totdat onze buurman verschijnt. Een echte Amerikaan. Een heerlijk kerel uit “the Army”, die ons vervolgens overlaat met tips. Hij laat mij opnieuw inparkeren waarbij Helen en Lisa de juiste signalen vanuit het leger toepassen. We geven toe, het is een heel stuk efficiënter en we gaan het deze reis nog heel veel toepassen.

Vervolgens installeert onze Army-Guy de hele camper. Sluit stroom aan, de water toe- en afvoer en geeft Helen nog een extra uitleg over het gebruik van de camper. Een soort geschenk uit de hemel op zo een eerste dag, zeg maar.

Perfect geïnstalleerd richten we de camper verder in en kunnen we het eten klaar gaan maken. Terwijl Evi en ik de bedden opmaken, Helen de laatste koffer uitpakt, bakt Lisa vier heerlijke hamburgers. Met lekker wat sla erbij is het een heerlijke eerste maaltijd in ons campertje.

In de avond zoeken we alvast de route voor morgen uit. Ook dan gaan we weer veel moois zien langs de westkust van Amerika. Het is voorlopig alleen maar genieten.

1. Margo:
    23 juli 2018
    Whow gaaf campertje! Geniet ervan, we zijn benieuwd of het allemaal bevalt
    Denk het wel😘
  2. Bep Henigë:
    23 juli 2018
    Leuk verhaal weer Saskia. Pappa wil graag het interieur van de camper zien. Wat heerlijk dat jullie zoveel hulp hebben gekregen. Zijn ze toch aardig die Amerikanen! Liefs!
  3. Saskia Heniger:
    24 juli 2018
    Ik ga een speciaal blog aan het interieur wijden. Speciaal voor Pap! Moet alleen de foto’s nog even maken :)
  4. Tante Ine:
    29 juli 2018
    Knap hoor, met zo'n bakbeest rijden!! Ja, dat is ook het leuke van kamperen, een soort saamhorigheid. Toen Henk en ik voor de eerste keer onze grote bungalowtent gingen opzetten lukte dat natuurlijk van geen kant, al die buizen! Tot enkele medekampeerders natuurlijk ons getob al enige tijd hadden gade geslagen (en waarschijnlijk gelachen) en er van alle kanten hulp kwam toestromen, gelukkig, gered...
    Blijf genieten!
  5. Saskia Heniger:
    30 juli 2018
    Dank u wel! Dat doen we zeker!