San Francisco

21 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een prima vlucht van een kleine 11 uur zijn we gisterochtend aangekomen in San Francisco. Het begin van onze rondreis door West-Amerika.

Fisherman’s WharfOm de jetlag zo snel mogelijk te boven te komen, zijn we, na onze spullen op onze hotelkamer te hebben achter gelaten, maar gelijk op stap gegaan. Een van de bezienswaardigheden in San Francisco is Fisherman’s Wharf. Een levendig haventje waar van alles gebeurt. Allerlei soorten winkeltjes, kleding-, sok- en sportwinkels en veel eettentjes. Rond een uur of zes merken we dat we de 9 uur tijdsverschil toch wel voelen.

We eten half slaapdronken een stevige hamburger bij het Hardrockcafé van San Francisco en duiken uiteindelijk rond half 9 ons bed in.  Morgen gaan we San Francisco pas echt goed verkennen.

Om half 9 staan we de volgende ochtend fris en fruitig buiten. Op weg naar onze fietsexcursies. Onderweg naar de fietsverhuur ontbijten we bij een koffietentje. De enorme hoeveelheid zwervers valt ons natuurlijk direct op. Veel verwarde mensen loopt al kletsend ons tegemoet of zitten in een gedoken op een hoek van de straat. Maar ze vallen ons niet lastig en bedelen nauwelijks.

Fietsen door San FranciscoBij de fietsverhuur is alles prima geregeld. We krijgen een moutainbike met helm en een routebeschrijving mee. En al snel fietsen we ons eerste steile heuveltje op. San Francisco is echt heuvelachtig en de conditie van Helen en mij is niet meer zoals die ooit was. Maar we stappen niet af en trappen gewoon door.

Wel stappen we af en toe af om mooie foto’s te maken. De Golden Gate bridge ligt wel veel in de wolken, maar toch schieten Helen en Lisa er weer op los. Onderaan de beroemde brug kijken we nog even bij de vissers die zalm en krab proberen te vangen.

Fotoshoot Golden Gate BridgeHierna fietsen we de brug op. Met nog een groot aantal andere toeristen :). Reuze gezellig, maar het is wel volle boel. Als we over de brug zijn, mogen de voeten van de pedalen en racen we in volle vaart naar beneden richting Sausalita. Een leuk vissersdorpje waar we heerlijk lunchen. Evi en ik nemen een gerecht met vers gevangen krab. Lisa en Helen kiezen voor een salade.

Terug naar San Francisco gaan we met de Ferry die vlak langs Alcatraz vaart. Natuurlijk schieten de meiden weer plaatjes. We rijden nog een klein rondje en leveren dan de fietsen weer in. We zijn moe, maar we willen nog zoveel!

Hangen aan het trammetjeWat we zeker willen is een ritje met de Cablecar. Het iconische trammetje door de Streets of San Francisco. Het is even wachten op onze beurt, maar dan mogen ook wij instappen. Uiteraard hangen de meiden aan de zijkant van de tram. Zowel als het steil omhoog gaat, maar ook steil naar beneden.

Bij het eindpunt stappen we uit en eten we nog even voordat we ons hotelletje weer opzoeken. Daar bereiden we de dag van morgen alvast voor. Morgen gaan we de camper ophalen. Spannend! We hebben er veel zin in.

1. Bep Henigë:
    21 juli 2018
    Leuk verhaal en ook leuke foto's. Kus
  2. Tante Ine:
    29 juli 2018
    Wat leuk dat jullie in San Francisco zijn!! En dan gaan mountainbiken met al die heuvels, goed hoor, ik zet al bij een heuveltje op het fietspad een tandje erbij van mijn elektrische fiets...
    Leuke foto's ook. Amerika is ook wel even iets anders dan Spanje!
    Genieten jullie er maar met volle teugen van! Ga het volgende verslag ook lezen.
    Heel veel groetjes van tante Ine.
  3. Saskia Heniger:
    30 juli 2018
    Wat leuk dat u meeleest. Geniet er vooral van!