Via Santa Barbara naar Los Angeles

23 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Aangekomen bij de camping bij Pismobeach hebben we gisteravond niet veel meer gedaan. De meiden hebben de duinen waar we direct achter zijn gehuisvestigd geïnspecteerd en Helen en ik hebben een beetje gerommeld.

Duinwandeling 2Na een lekkere koele nacht, waarin het ons nog steeds niet lukt na 6 uur wakker te worden, zijn we dus maar vroeg opgestaan voor een lekkere ochtend wandeling door de duinen. Na ja duinen .... voor Nederlandse begrippen lijkt het al een woestijn. Zo groot en weids.

Ontbijt in Pismo beachUiteraard krijg je daar honger van en zijn we vervolgens met camper en al op zoek gegaan naar een lekker ontbijtje. In Pismo Beach vonden we wat we zochten. Heerlijke zowel zoetige als hartige crêpes. Allemaal blij!

Inkopen doen bij Food4LessDaarna wat inkopen gedaan bij de Walmart en de Food4Less. Twee megagrote supermarkten, waar we maar met moeite kunnen vinden wat we willen. Maar natuurlijk lukt het weer en vervolgen we onze trip richting Santa Barbara, het beroemde stadje waar onder andere Krik Douglas en Oprah Winfrey wonen.

We parkeren onze camper netjes langs de weg en wandelen op ons gemakje naar het strand. Een prachtig strand met een hele leuke boulevard, waarop gewandeld, geskate en gefietst wordt. We lopen verder de State Street op en bekijken de winkeltjes. Boulevard Santa BarbaraKeurig op tijd komen we weer bij onze camper. Toch hebben we tot onze schrik een bekeuring. “Large vehicles” zijn sinds het najaar van 2017 niet langer toegestaan in de straten van Santa Barbara. De bekeuring blijkt echter een officiële waarschuwing te zijn, dus het valt mee ... wel weer een les geleerd. Morgen gaan we naar Los Angeles met de taxi en laten dat kolossale ding gewoon op de camping staan.

Vanaf Santa Barbara rijden we in één stuk door naar Los Angeles. Daar is het inmiddels 38 graden, alhoewel het wel al 7 uur in de avond is. De airco kan aan. Op een heel leuk plekje mogen we ons campertje parkeren en al snel heeft Helen ook weer het eten op tafel getoverd. Het zijn vermoeiende lange dagen, maar we hebben het erg naar ons zin.

1. Bep Henigë:
    24 juli 2018
    Dat gaat prima zo. Veel plezier.