Waterpret in Moab

30 juli 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Na onze relaxte middag volgt vandaag juist weer een hele actieve dag. We gaan raften op de Colorado River. Het is om 8 uur verzamelen, dus weer vroeg op.

Raften 1In een grote schoolbus rijden we met nog een groot aantal andere toeristen de op twee na mooiste route van Amerika richting het vertrekpunt van de raftboten. De eerste (de route langs de westkust) hebben we al gehad, maar deze route is bijna vergelijkbaar. Langs de prachtige Colorado River rijden we een half uur en kunnen we maximaal genieten van wat we zien. Ik kan eigenlijk alleen maar weer verwijzen naar de foto’s en zelfs die komen niet in de buurt van wat we in het echt zien.

Raften 5Samen met een gezin uit Israël stappen we uiteindelijk in de raftboat. En hoewel we het wel iets spannender hadden verwacht, hebben we een geweldige ochtend. We zwemmen in de grote brede rivier met een behoorlijke stroming, zien prachtige vogels, waaronder de zeldzame Bald Eagle en genieten weer van de fraaie uitzichten. Na 3 uur stappen we bruinverbrand uit de boot met weer een ervaring rijker.

Milcreek 1Na een lekkere lunch, die altijd weer teveel is, gaan we op advies van de raftgids “hiken” langs de Milcreek. Het is een prachtige wandeling waarbij we meermaals de “creek” oversteken en we in een “pool” kunnen zwemmen. Aan het eind komen we bij een waterval en die is dan weer binnen onze begrippen wat klein te noemen. In het water van grote hoogte springen kan hier niet, omdat de waterstand erg laag is. In de afgelopen winter is er weinig sneeuw gevallen en op dit moment is het hier warmer en droger dan normaal. Dus zwemmen de meiden onder de waterval. Maar ook dat is helemaal niet vervelend.

Milcreek 4Rond half 7 rijden we naar huis en na een boodschapje zijn we rond half 8 weer op ons vertrouwde plekje.

Morgen verblijven we nog een dagje in Moab, daarna trekken we weer verder.

1. Bep Henigë:
    1 augustus 2018
    Leuke verhalen weer. We genieten mee.