Route 66

26 juli 2018 - Seligman, Arizona, Verenigde Staten

Route 66-1Vroeg verlaten we dit bloedhete oord. We rijden vandaag over de befaamde route 66! Een prachtige route door de eindeloze woestijn. Af en toe onderbroken door een heel klein gehucht, alwaar de plaatselijke hobby het verzamelen van oud-ijzer lijkt te zijn. We stoppen een aantal keer en verbazen ons. Echt alleen maar verroeste auto’s en min of meer aanverwante artikelen. Want achter de functie van alle verwaarloosde paspoppen komen we niet echt.

Seligman -1Uiteraard stoppen we ook bij het plaatsje Seligman, het dorpje waar de film Cars op is gebaseerd. Het is vooral een hoop prullaria.

Hierna rijden we een stuk door, van woestijn wordt het steeds wat groener en komen dan bij ingang van het Grand Canyon National park. We kopen een pas voor alle parken die we nog gaan zien en rijden vervolgens door. De woestijn is inmiddels een bos geworden en we zien heel af en toe een eland langs de weg.

CampingNa een kwartiertje komen we op de camping aan. We installeren ons in een vloek en een zucht en Evi en ik steken de bbq aan. We zijn nog niet heel ervaren en het duurt even voordat hij het doet. Maar als hij het dan doet, eten we ook heerlijk. Als toetje warmen we marshmallows op. Evi en Lisa maken er s’mores van. Met koekjes en chocola is dat de lekkernij in Amerika.