Van Bryce naar Zion

3 augustus 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Na de regenbuien van gisteren verscheen de zon vanochtend weer gewoon. We hebben lekker in het zonnetje kunnen ontbijten. Als we de tijd hebben, doen we dat met geroosterde boterhammetjes en een gebakken eitje of een roerei. Zo ook vandaag. Lekker op ons gemakje.

BryceRond 10 uur koppelen we de camper los en rijden we een laatste rondje over de Bryce canyon. Wat blijft dit een prachtig park. Weer zien we nieuw natuurschoon. Helen blijft er op los fotograferen. Ik durf niet te bedenken hoeveel foto’s ze inmiddels heeft genomen.

Na een uurtje rondgereden te hebben verlaten we het park voor een grote tankbeurt. We tanken meer dan 35 gallon (ruim 140 ltr) en gaan dan op zoek naar een Starbucks en een supermarkt.

We verkiezen de route door het Cedar National park, waar in de winter veel wintersporten worden bedreven. Dit is vooral een heel mooi bos vol sparren. Langs de kant van de weg zien we herten, stinkdieren en bevers. Helaas allemaal doodgereden. Beetje triest is het wel.

Na deze prachtige rit komen we in Cedar City. Een klein bruisend stadje met een mega grote supermarkt en er in tot onze vreugde een Starbucks. Terwijl we bedenken wat we allemaal moeten inslaan, drinken we onze bekers koffie  op.

SupermarktIn de supermarkt kunnen we uiteraard alles vinden wat we moeten hebben, maar de keuze is enorm. Alleen de groente afdeling is al net zo groot als onze eigen Plus in Capelle. Er staat een dubbele wandkast vol met eieren, waarin we nauwelijks verschil kunnen ontdekken. We gokken maar wat.

Uiteindelijk laden we al onze inkopen in onze camper en kunnen we de weg vervolgen. Onderweg eten we de ingeslagen sushi op en rond 4 uur komen we aan bij onze natuurcamping bij het National Parc Zion. Waar we wel elektriciteit maar geen water hebben. Dat betekent dus de camper nog even vullen met water bij een watertappunt. We worden langzamerhand zo handig.

Het is hier weer bloedheet, ruim 40 graden, maar door de droogte goed uit te houden. En dichtbij is een klein (modder)stroompje wat voor wat verkoeling zorgt. Om ons heen zien we weer allemaal beesten. We zien valken, salamanders, rode eekhoorntjes (squirrels) en piepkleine vogeltjes.

BarbecuenRond 7 uur lopen we terug en steken we de barbecue aan. We hebben spareribs gekocht. Lekker! Tijdens het avondeten bezoekt een hert onze campingplaats. Zonder blikken of verblozen graast hij het malse gras. Na tien minuutjes begint hij aan het volgende plekje.

Na het eten hebben we een “meeting met de ranger”. Het is echt Amerikaans en gaat alleen over de helden die een rol hebben gespeeld in het park. We hadden het ietwat voorgesteld, maar ach we zijn van de straat.  Na afloop gaan we vroeg naar bed. We verheugen ons op morgen. We gaan dan opnieuw proberen te paardrijden en we gaan een lange wandeling naar de Narrows maken.