Een dagje Bryce

2 augustus 2018 - BRYCE, Verenigde Staten

De tweede dag bij de Bryce Canyon begint in de stralende zon. We hebben voor de middag “horse back riding” geboekt, maar daar voor willen we nog wel wat van de Bryce Canyon zien. Ook in dit park is er een perfect logistiek vervoerssysteem voor alle toeristen en binnen 20 minuten staan we wederom op een van de mooiste plekjes van de wereld, het amfitheater van Bryce canyon. De kleurschakeringen en de verschillende vormen van de zandsteenformaties zijn zo mooi en weer zo anders dan tot wat we nu gezien hebben.

We lopen een uur over de rim langs de canyon en vergapen ons aan deze prachtige natuur, waarin duidelijk te zien is hoe de erosie van de afgelopen miljoenen jaren zijn werk heeft gedaan. Alvin, Theodore en Simon wandelen gezellig met ons mee. Of zijn het misschien hun zusjes, de chipettes.

Om half 1 zijn we weer terug bij de camper en kleden we ons om voor onze rit op de paarden. We verheugen ons er erg op, maar helaas wordt het een teleurstelling. Door enorme regenval ontstaat er zo een grote vloedstroom waardoor de weg wordt afgesloten en we zelfs even vast komen te zitten tussen twee grote rode modderstromen. Maar gelukkig klaart het weer op en worden we veilig weer teruggebracht. De paardenrit gaat niet door, helaas.

Maar niet getreurd, we kopen kaartjes voor de Cowboy dinershow voor vanavond. Van te voren bepalen we het eten en om 7 uur staan we voor de deuren van het restaurant. We krijgen een goed plekje toegewezen en na de eerste cowboy song mogen we bij het buffet ons bord opscheppen. En ... het is nog lekker ook! Evi en ik hebben voor de BBQ-plate gekozen, Lisa voor de zalm en Helen voor de steak. Alle vier smaakt het ons goed.

Als we klaar zijn met het eten gaat de show los en zingen drie cowboys bekende en voor ons minder bekende nummers. Het is vooral een leuke avond en we hebben het naar ons zin.

Rond 9 uur gaan we naar huis in de stromende regen. Gelukkig is er een busje dat is ons vrijwel voor de camper afzet. We zijn benieuwd of morgen de weg vrij is zodat we onze reis richting Zion kunnen vervolgen.

1. Bep Henigë:
    3 augustus 2018
    Mooie foto's weer en eindelijk ook eens regen. Dat zal verfrissend geweest zijn.