Monument Valley - Navajo Reservaat

28 juli 2018 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Monument Valley 4Als je denkt dat je het mooiste dat de aarde in zich heeft, hebt gehad word je de volgende dag volledig weggeslagen door het natuurschoon van het Navajo reservaat. Na een korte trip van slechts 3 uur :) arriveren we bij Monument Valley.

We hebben een jeepsafari geboekt, die ons diep het reservaat in brengt. De gids laat ons kennismaken met de tradities van de Navajo indianen, maar laat ons vooral de prachtige zandstenen formaties zien die het landschap zo ontzettend kenmerken.

Monument Valley 3Al onze hele trip maken we alle weertypes mee en ook vandaag ervaren we de wonderen van de natuur. We rijden weg met een volledig blauwe hemel en een brandende zon. Waardoor onze papperazzi de mooiste plaatjes kunnen schieten. Maar als we bij twee fantastisch mooie ingesleten bogen zijn, slaat het weer om en wordt regen door enorme donderslagen aangekondigd.

De gids adviseert ons te blijven wachten op wat komen gaat. Als het regent in het reservaat is het enorm en komt het met bakken uit de hemel.

WaterhoosAl snel druppelt het en na 5 minuten lijkt het alsof boven de kraan opengezet is. Langs de wanden van de bogen ontstaan hele watervallen en het water gutst in enorme hoeveelheden naar beneden. Geweldig hoe dit binnen enkele minuten ontstaat.

De gidsen spelen tijdens dit natuurgeweld gezellig op hun fluit wat nog meer sfeerverhogend is. Het is echt zo bijzonder.

Als de regen is gestopt en het weer volledig opklaart trekken we verder langs alle mooie zandstenen. Elke zandsteen formatie heeft een naam. Meestal gerelateerd aan een dier. De kameel en olifant komen voorbij, maar ook de drie zussen en de slapende draak zien we.

ZandstormOp de terugweg komen we in de jeep terecht in een zandstorm. Het is natuurlijk bijzonder, maar we zitten snel van top tot teen onder het zand 😊. Dit natuurwonder hadden we best willen missen, maar natuurlijk is het wel weer een ervaring.

Rond 8 uur stappen we gezandstraald en al in onze camper. Ramen en deuren houden we gesloten. We eten lekker en gaan op tijd naar bed. Morgen weer verder!

1. Annemieke:
    30 juli 2018